Podrška učiteljima i nastavnicima sadrži upute za provedbu projektnih aktivnosti, materijale za poučavanje i provjere znanja, mjesta za predaju rezultata provedbe istraživanja u klasičnom obliku te anketne upitnike i procjene učenika.
Suvremena nastava biologije temelji se na zapažanjima učenika u prirodnom okruženju, učenju otkrivanjem i istraživačkom učenju tijekom suradničkog učenja i grupnog rada učenika. U epidemiološki prilagođenom okruženju za učenje i poučavanje, učitelji i učenici ograničeni su u provedbi grupnog rada i praktičnim aktivnostima, koji se smatraju temeljima suvremene nastave biologije. Kako bi se i tijekom pandemije ostvarili ishodi definirani kurikulumom potrebno je prilagoditi poučavanje i učenje biologije online i hibridnom obliku učenja. U projektu će se razviti visoko interaktivni model usmjeren na učenika (ASIO model - Aktivnosti Simuliranog Istraživačkog Otkrivanja u biologiji; akronim od lat. Asio otus – mala ušara) za učenje i poučavanje biologije u epidemiološki prilagođenom okruženju temeljen na suvremenim nastavnim strategijama. Platforma za učenje biologije (BUBO - Baza Učenja Biologije uz Online podršku; akronim od lat. Bubo bubo – sova ušara) sadržavat će edukativne materijale dizajnirane prema ASIO modelu, čime će se osigurati podrška kontinuiranom profesionalnom razvoju iskusnih nastavnika biologije, ali i uvođenju početnika u poučavanje biologije. Materijali za učenje bit će namijenjeni učenicima osnovne i srednje škole različite uspješnosti, uključujući prilagodbe za nadarene učenike i učenike s teškoćama u razvoju, kako bi se omogućilo bolje uključivanje svih učenika u nastavu.
Predviđamo da će primjena visoko interaktivnog ASIO modela usredotočenog na učenika poboljšati učinkovitost poučavanja i učenja, što će rezultirati boljim uspjehom učenika. Ako potvrdimo svoja očekivanja, ASIO model bi predložili kao dobar alat za poučavanje bioloških koncepata u epidemiološki prilagođenom okruženju, ali i oblicima online i kontaktne nastave kada učenici nemaju mogućnost provoditi istraživanja i aktivnosti opažanja i otkrivanja. Također bi predložili platformu BUBO kao kvalitetan izvor aktivnosti učenja, uključujući prilagodbe za nadarene učenike i nekoliko kategorija učenika s teškoćama u razvoju.
- Voditelj kolegija: Ines Radanović
- Asistent: Mirela Sertić Perić